Follow me
Kartová hra vhodná pre 2. stupeň ZŠ a SŠ; kritické myslenie, overovanie informácii a hoaxov.
Spoločenská hra o zodpovednom inovatívnom podnikaní a rodovo-špecifických problémoch. Vhodná na predmety: cvičná firma, ekonomika, etická a občianska výchova.
➤ Odporúčaný vek: od 15 rokov
➤ Stupeň vzdelania: SŠ a gymnáziá
➤ Počet hráčov: 1 - 6
➤ Dĺžka hry: + 90 min.
➤ Jazyk hry: slovenčina
➤ Vhodné na doma: áno
➤ Predmet: cvičná firma, ekonomika, etická výchova, občianska výchova, náuka o spoločnosti
➤ Rozvíja zručnosti: podnikateľské zručnosti, inovatívnosť, kreativita, kritické myslenie, tímová práca, analýza spoločenských problémov a riešenia, empatia, sociálna zodpovednosť
Dôležité informácie: Hra je voľne stiahnuteľná na linku vyššie. Po vytlačení je potrebné zlepiť hrací plán a vystrihnúť zvyšné komponenty (kartičky, ťaháky, žetóny).
Hra ponúka hráčom a hráčkam hlboký náhľad do spoločenských problémov, ktoré najviac ovplyvňujú ženy, ako napríklad nedostatočné zastúpenie žien v oblasti športu, nereálny ideál krásy, rodové stereotypy v médiách a rovné príležitosti v práci. Hráči a hráčky sa učia identifikovať príčiny týchto problémov, pochopiť ich dopad na každodenný život žien, na spoločnosť, a tam kde je to vhodné aj na život mužov. Obsahuje tiež príklady úspešných spoločensky zodpovedných firiem, čo inšpiruje hráčov a hráčky pri vytváraní vlastných podnikateľských riešení. Zároveň ich pripravuje na výzvy, ktoré môžu nastať pri budovaní a vedení firiem.
Hra zjednodušuje výučbu podnikateľských zručností a podporuje rozvoj kreatívneho myslenia a inovatívnosti. Zároveň prináša do vyučovania aktuálne spoločenské témy, týkajúce sa najmä života žien a poskytuje nástroje na efektívne vedenie diskusií, čo zvyšuje zapojenie žiakov a žiačok. Hra sa síce sústreďuje na rodovo špecifické problémy, no zručnosti a poznatky, ktoré žiaci a žiačky počas nej získajú, sú univerzálne a aplikovateľné na riešenie širokého spektra spoločenských tém.
Táto stolová vzdelávacia hra je voľne dostupná na stiahnutie vyššie. Hra obsahuje: karty Spoločenský problém, Dôsledky v reálnom živote, Príčiny, Obchodné postupy s pozitívnym dosahom na spoločnosť, Výzvy podnikania; hárky Špecifický lokálny problém a Podnikateľský nápad, Pravidlá hry, Ťahák Ako pripraviť obchodnú prezentáciu, Hernú plochu, Herný žetón, Priložené materiály (SWOT analýza a Ťahák Prezentácia pre investorov).
Hra bola primárne vytvorená na to, aby bola aplikovaná do výučby predmetu Cvičná firma 2.0., ktorý pripravuje mladých ľudí na podnikateľskú prax. Hra obohacuje tento predmet tým, že pomáha mladým ľuďom rozvíjať podnikateľské zručnosti, inovatívnosť, kreativitu, schopnosť kriticky myslieť, efektívne pracovať v tíme, analyzovať spoločenské problémy a riešiť ich. Zároveň posilňuje ich empatiu a sociálnu zodpovednosť, ktoré sú kľúčové pre úspech v dnešnom podnikateľskom prostredí.
Vzdelávacia hra je tiež užitočná pre študentov a študentky ekonomiky, začínajúcich podnikateľov a podnikateľky a rovnako vhodné je jej využitie vo vzdelávacích centrách a na rôznych kurzoch a tréningoch zameraných na podnikanie a inovatívne myslenie.
Prostredníctvom hry budú žiaci a žiačky:
➤ Rozumieť dôležitosti inklúzie a rovnosti a úlohe podnikania v ich podpore.
➤ Naučia sa identifikovať a analyzovať spoločenské problémy týkajúce sa života žien, pričom sa zamerajú na ich základné príčiny a nielen na symptómy.
➤ Rozvíjať kreatívne riešenia problémov vytváraním podnikateľských nápadov, ktoré sa zaoberajú spoločenskými problémami.
➤ Cvičiť tímovú prácu a spoluprácu.
➤ Naučia sa efektívne prezentovať svoje podnikateľské nápady.
➤ Rozvíjať svoju inovatívnosť a kreativitu.
Hra Podnikaním k rovnosti vznikla v dielni organizácie Hekima v úzkej spolupráci s odborníčkami z Impact Games a expertkami zo španielskej organizácie Fundació Inform.
Vzdelávacia hra Podnikaním k rovnosti bola vytvorená v rámci projektu In Her Shoes: Empowering Women through Game-based Innovation č. 2023-1-SK01-KA210-VET-
Ľudské práva a tolerancia Sociálne zručnosti a kooperácia Kreativita Finančná gramotnosť Stolové, kartové SŠ Etická výchova Print & Play Občianska náuka
Kartová hra vhodná pre 2. stupeň ZŠ a SŠ; kritické myslenie, overovanie informácii a hoaxov.
Print & play hra vhodná pre 2. stupeň ZŠ a SŠ, predmet: environmentálna výchova, geografia.
Spoločenská hra pre rozvíjanie strategického a podnikavé myslenia; 2. stupeň ZŠ a SŠ.
Mapové puzzle vhodné od 6 rokov; vlastiveda, dejepis, geografia, náuka o spoločnosti.
Stolová hra vhodná od 3. ročníka ZŠ na predmety biológia a environmentálna výchova.
Unikátna metóda vyučovania informatiky a digitálnych zručností pre 1. stupeň ZŠ.
Spoločenská hra o aktuálnych trendoch gastronómie, vhodná pre laikov ako aj študentov hotelových akadémii a odborných škôl v oblasti služieb.
Spoločenská hra o zodpovednom inovatívnom podnikaní a rodovo-špecifických problémoch. Vhodná na predmety: cvičná firma, ekonomika, etická a občianska výchova.
Historicky presná príbehová hra v ktorej odkrývate tajomstvo rodiny Dobšinských poznačené komunistickým režimom v Československu.
Strategická stolová hra vhodná od 13 rokov na dejepis pre 2. stupeň ZŠ, SŠ a gymnáziá.