Informatika s Emilom

Unikátna metóda vyučovania informatiky a digitálnych zručností pre 1. stupeň ZŠ.

Informatika s Emilom je ucelená metóda vyučovania informatiky pre prvý stupeň ZŠ. Zahŕňa Programovanie s Emilom, Živý zošit a Robotiku s Emou. 

Podmienkou pre výučbu s Emilom je absolvovanie školenia, kde sa naučíte, ako ho správne používať. Na školenie sa môžete prihlásiť tu: https://www.indicia.sk/aktivity/informatika-s-emilom/zoznamprihlasoknaskolenia
Softvér aj pracovné zošity sa dajú zakúpiť tu: https://www.dobreucebnice.sk/e-shop/informatika-s-emilom

➤ Odporúčaný vek: od 6 rokov
Stupeň vzdelania: 1. stupeň ZŠ
Počet hráčov: 2 na jedno zariadenie
Dĺžka hry: flexibilná
Jazyk hry: slovenčina
Predmet: informatika, matematika
Vhodné na doma: nie
Kľúčové slová: informatické, analytické, logické a algoritmické myslenie, základy programovania, digitálna gramotnosť, práca s textom, grafikou a tabuľkami

 

Programovanie s Emilom obsahuje sériu prostredí, v ktorých žiaci programujú pre robota Emila riešenia rôznych informatických problémov.

Živý zošit je interaktívne prostredie, ktoré rozvíja informatické základy digitálnej gramotnosti. V Živom zošite žiaci skúmajú a tvoria vo svete obrázkov, textov, tabuliek, myšlienkových máp a ďalších zaujímavých oblastí, ktoré rozvíjajú ich informatické myslenie a digitálne zručnosti.

V Robotike s Emou pracujú žiaci  v skupinách s robotom Blue-Bot alebo na zemi, na špeciálnych podložkách. Všetky súčasti Informatiky s Emilom sú v súlade s inovovaným ŠVP.

Počas vyučovania žiaci sami objavujú riešenia a princípy vo vzájomnej interakcii a prostredníctvom argumentácie a diskusie, čím sa rozvíjajú aj ich mäkké zručnosti rovnako ako logické a analytické myslenie.

Dôležitá je rola učiteľa, ktorý plní hlavne úlohu moderátora a facilitátora, zadáva úlohy a udáva tempo.

Žiaci riešia problémy vždy v dvojiciach alebo diskutujú v širšej skupine, prezentujú svoje riešenia a musia si obhájiť svoj názor pred spolužiakmi. 

 

Trojica autorov RNDr. Andrej Blaho, PhD., prof. RNDr. Ivan Kalaš, PhD. a PaedDr. Milan Moravčík, PhD. má bohaté medzinárodné skúsenosti z vývoja a výskumu v oblasti tvorby konštruktivistických programovacích prostredí pre rozvoj informatického a algoritmického myslenia žiakov predškolského, primárneho a sekundárneho vzdelávania.

Strategické myslenie Logické myslenie Android Sociálne zručnosti a kooperácia Programovanie/Technika 1.stupeň ZŠ iOS Web Informatika Matematika

Ďalšie hry