Follow me
Kartová hra vhodná pre 2. stupeň ZŠ a SŠ; kritické myslenie, overovanie informácii a hoaxov.
Strategická stolová hra vhodná od 13 rokov na dejepis pre 2. stupeň ZŠ, SŠ a gymnáziá.
Vzdelávacia stolová hra, ktorá vás vtiahne do udalostí Slovenského národného povstania a užijete si s ňou pútavý dejepis hrou!
➤ Odporúčaný vek: od 13 rokov
➤ Stupeň vzdelania: 2. stupeň ZŠ, SŠ a gymnáziá
➤ Počet hráčov: 2-3 (možnosť hrať aj v tímoch)
➤ Dĺžka hry: 60 minút
➤ Jazyk hry: slovenský
➤ Predmet: dejepis
➤ Vhodné na doma: áno
➤ Kľúčové slová: SNP, povstanie, história, dejepis
Prvá stolová hra o Slovenskom národnom povstaní plná stratégie a zabudnutých príbehov.
Jednotky povstaleckej armády začali klásť odpor prenikajúcim nemeckým vojskám. Komu sa podarí za 7 týždňov dobyť viac území a získať tak moc nad krajinou?
Staňte sa veliteľmi povstaleckých, či nacistických jednotiek. Rozmiestnite svojich vojakovov tak, aby jednotky mali dostatočnú silu na boj a zároveň zvládli včas splniť kľúčové taktické misie. Povstalci, buďte ostražití, nakoľko nacisti do vašich radov infiltrovali zradcov, ktorí vám môžu prekaziť plány. Pohyb jednotiek urýchlite využitím vlakov či iných dopravných prostriedkov.
Ktorým smerom sa vydáte? Podarí sa vám splniť misie napriek zradcom? Stihnete vyzdvihnúť materiálnu pomoc pre svojich vojakov? Ako si rozdelíte vaše jednotky? Kedy je správny čas zaúťočiť? Využijete dostupné zdroje teraz, alebo až v ďalších týždňoch?
Pozor, každá chyba sa počíta!
Obsah hry:
Balenie obsahuje aj rozšírenie Vzdelávacie karty so 70 otázkami a odpoveďami o SNP.
Hra SNP je strategická stolová hra pre hráčov od 13 rokov, v ktorej sa hráči vžijú do postáv slovenského národného povstania. Hráči ovládajú povstalecké a nacistické jednotky, dobíjajú územia a simulujú historické boje.
Využitie vo vzdelávaní:
Táto didaktická hra je vhodná pre predmet dejepis na 2. stupni ZŠ, SŠ a gymnáziách. Integrovaním hry do vyučovania učitelia podporia aktívne a kooperatívne učenie.
Simulovanie historických postáv a situácií umožňuje žiakom hlbšie pochopiť kontext a význam SNP. Žiaci môžu byť rozdelení do troch tímov po troch, čo posilňuje ich komunikačné a strategické schopnosti. Každý tím ovláda jednotku niektorého veliteľa.
Hra podnecuje k diskusii o výbere stratégie, rozdelení jednotiek a výbere misií, ktoré je potrebné splniť. Obsahuje tiež rozšírenie so vzdelávacími kartami (kvízové otázky o udalostiach a postavách SNP), na ktoré ak hráči odpovedajú správne, získavajú bonusy a výhody. Tým sa zvyšuje ich motivácia a angažovanosť pri získavaní informacii o tejto téme.
Tvorcovia tejto stolovej hry sa viac ako 10 rokov venujú dobrovoľníckej činnosti pre deti a mládež v organizáciách OZ Animátori KN a žeLIVE. Svoje skúsenosti sa rozhodli zúročiť v projekte Comorno, ktorého cieľom je vzdelávať prostredníctvom spoločenských hier a iných zábavných formátov.
Projekt Comorno vznikol v roku 2022, keď jeho zakladatelia, Mgr. Attila Sebestyén a Michal Šimko, počas štúdia na Trnavskej univerzite (TRUNI) vytvorili stolovú hru o Slovenskom národnom povstaní (SNP). Tá zaujala študentov svojou originálnou mechanikou a napínavým priebehom hry. Po necelých dvoch rokoch, pri príležitosti 80. výročia SNP, sa rozhodli svoju hru predstaviť aj verejnosti. Aby si boli istí historickou presnosťou popisovaných udalostí v hre, nadviazali spoluprácu s doc. Mgr. Pavlom Jakubčinom (TRUNI), PhD. a PhDr. Tomášom Klubertom, PhD.(ÚPN).
Dlhodobo na projekte spolupracuje aj Dominika Lehocká. Mladá ilustrátorka, študentka výtvarnej výchovy na UK v Bratislave, ktorá svoj talent už niekoľko rokov prezentuje na sociálnych sieťach (@moreofdada). Už dlhšie bolo jej snom zapojiť sa do väčšieho projektu, ako je práve spoločenská hra. Do tohto projektu sa rozhodla zapojiť vďaka spoločenskému dosahu a perspektíve do tvorby ďalších hier.
Kartová hra vhodná pre 2. stupeň ZŠ a SŠ; kritické myslenie, overovanie informácii a hoaxov.
Print & play hra vhodná pre 2. stupeň ZŠ a SŠ, predmet: environmentálna výchova, geografia.
Spoločenská hra pre rozvíjanie strategického a podnikavé myslenia; 2. stupeň ZŠ a SŠ.
Mapové puzzle vhodné od 6 rokov; vlastiveda, dejepis, geografia, náuka o spoločnosti.
Stolová hra vhodná od 3. ročníka ZŠ na predmety biológia a environmentálna výchova.
Unikátna metóda vyučovania informatiky a digitálnych zručností pre 1. stupeň ZŠ.
Spoločenská hra o aktuálnych trendoch gastronómie, vhodná pre laikov ako aj študentov hotelových akadémii a odborných škôl v oblasti služieb.
Spoločenská hra o zodpovednom inovatívnom podnikaní a rodovo-špecifických problémoch. Vhodná na predmety: cvičná firma, ekonomika, etická a občianska výchova.
Strategická stolová hra vhodná od 13 rokov na dejepis pre 2. stupeň ZŠ, SŠ a gymnáziá.