Follow me
Kartová hra vhodná pre 2. stupeň ZŠ a SŠ; kritické myslenie, overovanie informácii a hoaxov.
Mobilná hra o Kenskej inovátorke vhodná pre 2. stupeň ZŠ a SŠ; predmety: dejepis, geografia, občianska náuka, etická výchova.
➤ Odporúčaný vek: od 10 rokov
➤ Stupeň vzdelania: 2. stupeň ZŠ, SŠ a gymnáziá
➤ Počet hráčov: 1 - 2 na jedno zariadenie
➤ Dĺžka hry: 20 min.
➤ Jazyk hry: slovenčina, angličtina
➤ Predmet: dejepis, geografia, občianska náuka, etická výchova, anglický jazyk
➤ Vhodné na doma: áno
Pamoja: za bezpečný úsvit je príbehová hra, kde úlohou hráča je cez exploráciu prostredia a konverzačné rozhodnutia formovať príbeh hlavnej hrdinky Nyah. Ten sa rozvíja primárne s pomocou dejovej línie, v ktorej sa Nyah a jej spolužiaci snažia vyriešiť dlhodobý problém s nájazdmi divých slonov na polia a príbytky miestnych obyvateľov. Dokážete spolu s Nyah tento problém vyriešiť a vyskladať spolu s priateľmi inovatívny prístroj, ktorý zabráni budúcim konfliktom?
Po spustení vás hra vnesie priamo do deja, ktorý začína v izbe našej hlavnej hrdinky Nyah. Už od prvých momentov sa cez postavu Nyah dostávate do kontextu života mladého človeka na vidieku v Keni. Tomuto kontextu prináležia aj otázky a rozhodnutia, ktoré v osobe Nyah ako hráč/ka robíte. Pôjdem dnes do školy, alebo zostanem pomáhať rodičom na farme? Stihnem cestu do školy, ktorá trvá 3 hodiny? Dokážem presvedčiť rodičov, že môj školský projekt mi vie v živote priniesť lepšie príležitosti uplatniť sa na trhu práce?
Hra je inšpirovaná skutočným príbehom mladej inovátorky z Kene. V hre existuje až 6 rôznych dejových línií, ktoré sa vyvíjajú na základe rozhodnutí hráčov. O skutočnom príbehu sa môžete viac dozvedieť prostredníctvom týchto článkov a videí:
Protection from wilderness (článok)
This Kenyean School is Ending the War (video)
A device for scaring elephants away (video)
PAMOJA: za bezpečný úsvit rozvíja vedomosti žiakov a žiačok o rozvojovej spolupráci a reáliách života obyvateľov v africkej Keni s dôrazom na mladých ľudí. Rozvíja tiež schopnosť kriticky rozmýšľať v kontexte výziev a príležitostí vytváranných globalizáciou.
Hra bola vytvorená s cieľom čo najširšej využiteľnosti pri výučbe podľa ŠVP. Prelína sa s učivom dejepisu, geografie, občianskej náuky a etickej výchovy naprieč 2. stupňom ZŠ a SŠ.
Pokrýva témy ako vysťahovalectvo, kolonializmus, dekolonizácia, chudoba, Afrika, ľudské práva, sociálna nerovnosť, spolupráca, globálne problémy Zeme, či ekológia. V metodickej príručke (na stiahnutie vyššie) demonštrujeme vzdelávacie oblasti v prehľadnej tabuľke.
Hru PAMOJA: za bezpečný úsvit je možné využiť v rámci 45 min prezenčnej vyučovacej hodiny, ale aj pri hybridnom, či dištančnom vzdelávaní.
V metodickej príručke ponúkame 4 rôzne aktivity na vyučovaciu hodinu ako napr. diskusia s pripravenými diskusnými otázkami, vypracovaný kvíz, tematické návrhy pre esej a vzor pracovného listu.
Hru produkovala a vydala inovačná platforma Impact Games s podporou Slovenskej agentúry pre medzinárodnú rozvojovú spoluprácu SlovakAid. Na vývoji sme spolupracovali so študentským tímom z LEAF Academy (Martin Abelovský, Boris Pasterňák, Natália Pčolová, Vivien Vámosová).
Ekológia Android Anglický jazyk Globálne vzdelávanie iOS 2.stupeň ZŠ Dejepis SŠ Etická výchova Geografia Web Občianska náuka
Kartová hra vhodná pre 2. stupeň ZŠ a SŠ; kritické myslenie, overovanie informácii a hoaxov.
Print & play hra vhodná pre 2. stupeň ZŠ a SŠ, predmet: environmentálna výchova, geografia.
Spoločenská hra pre rozvíjanie strategického a podnikavé myslenia; 2. stupeň ZŠ a SŠ.
Mapové puzzle vhodné od 6 rokov; vlastiveda, dejepis, geografia, náuka o spoločnosti.
Stolová hra vhodná od 3. ročníka ZŠ na predmety biológia a environmentálna výchova.
Unikátna metóda vyučovania informatiky a digitálnych zručností pre 1. stupeň ZŠ.
Spoločenská hra o aktuálnych trendoch gastronómie, vhodná pre laikov ako aj študentov hotelových akadémii a odborných škôl v oblasti služieb.
Spoločenská hra o zodpovednom inovatívnom podnikaní a rodovo-špecifických problémoch. Vhodná na predmety: cvičná firma, ekonomika, etická a občianska výchova.
Historicky presná príbehová hra v ktorej odkrývate tajomstvo rodiny Dobšinských poznačené komunistickým režimom v Československu.
Strategická stolová hra vhodná od 13 rokov na dejepis pre 2. stupeň ZŠ, SŠ a gymnáziá.